Klubbmesterskap 27.04
Ettersom jeg tilbragte forrige uke på kurs i Tyskland med all moro som hører til slikt, hadde jeg ikke store ambisjoner for klubbmesterskapet. Så for meg åpningsvekter på 80/90. Veide inn på 105,7kg uten å hatt noe fokus på banting. Skulle sikkert droppet den saftige 350g biffen på torsdag.
Rykk
Oppvarming
Opp til 2x1 90kg. Bestemte meg for å høyne startvekten til 95kg siden det var tre andre på 90, og tok siste oppvarmingsløft når de var i gang.
På platten
95-100-105x
Forsøkte å starte lavere med rumpa. Dette gjør dragene veldig tunge i forhold til gammelteknikken. På 105 var jeg så ute av balanse i sitten at jeg måtte sprette opp med en gang for å ha sjans til å berge den. Men dessverre begynte jeg å vandre sidelengs og måtte slippe stanga før det gikk galt. 100kg er ikke noen heksekunst lengre. Gjelder bare å komme seg opp til 110 nå.
Støt
Oppvarming
Opp til en blytung singel på 105kg. Ok overstøt.
På platten
107-112-116
107kg føltes kontant i vendingen, men det var slettes ikke lett opp. 112 ble enda tyngre. Stanga droppet nok fra stor høyde. Begge overstøtene var meget lette. På 116kg kjentes det ut som den kom på meg fra en meters høyde, og jeg ble trykt sammen som en 0.33l Tuborgboks i bunn. Fikk kjempet meg opp seig som sirup, og nå ble det bra liv i publikum. Vendingen tok sabla mye energi, så jeg var spent på om overstøtet kom til å gå. Men jaggu kom den ikke over hodet!
Ble pers med 1kg, og endelig på rett side av 115kg! Tror det hadde blitt bom med èn kg til. Dessuten ble det litt kniving med Jesus og Sund på Sinclairpoeng, så det var en klok høyning hehe.
Meget fornøyd omstendighetene tatt i betraktning. Siden kneet har blitt ganske bra blir det frontbøyfokus fremover.